Velkommen til Colitis-Crohn Foreningen

Colitis-Crohn Foreningen* blev etableret 15. marts 1989, og har ca. 5.000 medlemmer i dag.
De primære tarmsygdomme er Crohn's sygdom, colitis ulcerosa, mikroskopisk kolit, galdesyrediarre og irritabel tyktarm. Foreningen arbejder også for en lang række andre relaterede tarmsygdomme.
Der er omkring 58.000 danskere (i 2023) der er lider af inflammatoriske tarmsygdomme. Sammen med irritabel tyktarm har op imod 1 million danskere ondt i tarmene.
Foreningen arbejder bl.a. for
  • at støtte videnskabelig forskning.

• at søge at forbedre forholdene, for mennesker ramt af colitis og Crohn i alle henseender. Dette gælder også andre relaterede tarmsygdomme.

• at udbrede kendskabet til tarmsygdommene og derved skabe forståelse for de vilkår mennesker med colitis, Crohn og andre tarmsygdomme lever under.

• at støtte en landsdækkende opbygning af foreningens virke.

• at deltage i nordisk og andet internationalt samarbejde.

Sidste nyt

13/02/24
Lørdag den 6. april 2024 kl, 12:30. ...

08/02/24