Internationalt- og øvrigt samarbejde

Internationalt samarbejde

CCF samarbejder med forskellige internationale organisationer for altid at kunne præsentere den nyeste forskning, nye former for behandling og meget mere.

Den internationale hovedorganisation hedder EFCCA. Du kan læse mere om organisationen på www.efcca.org. Her kan du også finde oplysninger på mave- tarmforeninger i de forskellige europæiske lande.
EFCCA udgiver 3 gange om året et magasin, der indeholder nyheder om forskning og nyt fra de forskellige medlemslande. Du kan finde de seneste magasin ved at klikke her.

Vores nordiske søsterorganisationer kan du finde her:

Island:
CCU-SAMTÖKIN - Crohn's og colitis ulcerosa samtökin
www.ccu.is
ccu@ccu.is

Norge:
LMF - Landsforeningen mot fordøyelsessykdomme
www.lmfnorge.no
post@lmfnorge.no

Sverige:
Mag- och tarmförbundet
www.magotarm.se
kansliet@magotarm.se

Finland
CCAFIN - Crohn ja colitis
www.ibd.fi
info@ibd.fi

Øverigt samarbejde

Colitis-Crohn Foreningen samarbejder også med andre, som fx virksomheder, i forbindelse med diverse projekter og oplysningskampagner mv. til gavn for vores medlemmer.

Samarbejdsaftaler:
Sponsoraftale med Eli Lilly Danmark A/S vedr. dækning af omkostninger ved udarbejdelse af Politikkatalog 2023
Sponsoraftale med Janssen Cilag A/S vedr. dækning af omkostninger ved udarbejdelse af Politikkatalog 2023
Samarbejdsaftale med AbbVie vedr. dækning af omkostninger ved udarbejdelse af Politikkatalog 2023
Samarbejdsaftale med Bristol Myers Squibb vedr. patienthæfte 2023
Samarbejdsaftale med Takeda vedr. Fokusgruppe møder 2022
Samarbejdsaftale med Tillotts Pharma vedr. hjælp til optagelse i videoer 2021
Donationskontrakt med Jansen vedr. deltagelse på Folkemødet Møn 2021
Konsulent aftale med Janssen vedr. patientambassadør til World IBD Day 2021
Samarbejdsaftale med Takeda vedr. donation gennem "Tag et skridt for IBD" kampagne 2021
Aftale med Janssen vedr. rådgivning
Samarbejdsaftale med Takeda vedr. donation gennem "Tag et skridt for IBD" kampagne 2020